Medewerker Klantcontact

Vacature gesloten

Medewerker Klantcontact

Bazalt Wonen Zaltbommel en Werkendam

Wat is vereist?

  • Afgeronde mbo-opleiding (niveau 4) richting secretariaat, toerisme of managementassistent
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met telefonisch, digitaal en persoonlijk klantcontact
  • Kennis van software- en klantvolgsystemen
  • Goede beheersing van Nederlandse taal
  • Oplossings- en samenwerkingsgericht, gastvrij en leergierig

Wat krijg je?

  • €2.419 - €3.036 bruto p/m (op basis van 36 uur)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 189,5 vakantie-uren per jaar
  • Mogelijkheid om trainingen op maat te volgen

Wat doe je?

  • 60% Klantcontact (telefoon, mail en fysiek)
  • 20% Andere afdelingen ondersteunen
  • 15% Post verwerken
  • 5% Bijdragen aan jaardoelen en verbeterprocessen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Medewerker Klantcontact bij Bazalt Wonen ben je verantwoordelijk voor de afhandeling van eerstelijns klantvragen via de telefoon, mail of aan de balie. Je bent het eerste aanspreekpunt voor woningzoekenden en huurders en helpt hen zo goed mogelijk verder.

Mensen kunnen bij vragen contact opnemen met Bazalt Wonen. Woningzoekenden bellen bijvoorbeeld met vragen over hun inschrijving en huurders over reparatieverzoeken of huuropzeggingen. Je helpt de klant zoveel mogelijk zelf verder; bij specifieke vragen verbind je ze door naar bijvoorbeeld de Technische Klantenservice of de afdeling Verhuur. Omdat je veel verschillende mensen aan de telefoon of aan de balie spreekt, is het belangrijk dat je per klant bekijkt hoe je het beste kunt helpen en hier ook op inspeelt.

Ook ben je gastvrouw in de ontvangstruimte. Je begroet mensen die wachten op hun afspraak en biedt hen een kopje koffie aan als ze lang moeten wachten. Daarnaast heb je administratieve en facilitaire taken: je vult het foldermateriaal aan in de ontvangstruimte, haalt de post op en brengt deze weg, en houdt de spreekkamers netjes.

Je werkt met zes collega's in het team Frontoffice. Jullie wisselen de telefoonafhandeling en baliewerkzaamheden af.

Als je energie krijgt van veel klantcontact en mensen helpen, en je het niet erg vindt dat niet iedereen altijd vriendelijk is tegen jou, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Medewerker Klantcontact
Jacqueline Weekers

Op een leuke werkdag kun je meerdere klanten van begin tot eind goed helpen en merk je dat deze mensen jouw hulp waarderen. Ook pak je wat andere werkzaamheden op, waardoor je dag gevarieerd is.

Op een mindere werkdag zijn er veel telefoontjes en belt een klant geïrriteerd op. Het geeft dan wel weer energie als je deze irritatie weet om te buigen en de klant uiteindelijk toch tevreden is.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Post ophalen
    • Lunch
    • Uitgaande post wegbrengen
    • Telefoontjes afhandelen
    • Klantcontact aan de balie
    • Mailingen versturen
    • Klantcontactoverleg
    • Uitgaande post wegbrengen
    • Kantoorvoorraad bijbestellen
    • Telefoontjes afhandelen
    • Mails en telefoontjes afhandelen
    • Verhuursetjes maken
    • Spreekkamer netjes maken
    • Post ophalen
    • Lunch
    • Uitgaande post wegbrengen
    • Telefoontjes afhandelen
    • Telefoontjes afhandelen
    • Afdelingsoverleg
    • Lunch
    • Uitgaande post wegbrengen
    • Kantoorvoorraad bijbestellen
    • Spreekkamer netjes maken
    • Afdeling Onderhoud ondersteunen
    • Verhuursetjes maken

Voorbeeld uit de praktijk

Een woningzoekende belt op en vraagt in gebrekkig Engels hoelang zij al ingeschreven staat. Hoe help je haar zo goed mogelijk?

De klant is door de gemeente doorverwezen naar Bazalt Wonen, omdat ze op zoek is naar een woning. Je controleert of de klant ingeschreven staat en dat blijkt niet het geval. Je legt haar dit duidelijk uit en vertelt dat ze in haar situatie niet in aanmerking komt voor urgentie. Daarom geef je haar een folder met meer informatie en stel je voor om haar meteen in te schrijven. Dit betekent wel dat de klant een paar jaar op de wachtlijst komt. Daarnaast stuur je wat informatie naar de klant via de mail, zodat ze dit rustig kan doorlezen en alles duidelijk voor haar is.

Je zult vaker te maken krijgen met woningzoekenden of huurders die gebrekkig Engels spreken. Het is dan van belang dat je geduldig blijft en zaken meerdere keren uitlegt. Als jullie er echt niet uitkomen samen, kun je de klant uitnodigen op kantoor.

Groeipad

Opleiding en ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega's meewerken aan organisatiebrede projecten. Bazalt Wonen is een relatief compact bedrijf. Hierdoor hebben we brede functies en leg je makkelijk contact met collega's; zo kun je je snel ontwikkelen. In deze functie krijg je een uitgebreid introductieprogramma waarbij je de sector en de dienstverlening van Bazalt Wonen goed leert kennen. Daarnaast kun je trainingen volgen over omgaan met lastig gedrag en worden er voor het primair softwaresysteem e-learnings aangeboden.

Medewerker Klantcontact
Klantconsulent Verhuur
Medewerker Technische Klantenservice

Werken bij Bazalt Wonen

Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Bazalt Wonen wel zitten? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie, dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. Houd in de tussentijd zelf ook onze 'Werken bij' pagina én onze social media in de gaten.

Volg jij op dit moment een opleiding (MBO, HBO of WO) en ben jij op zoek naar een stageplaats? Bij Bazalt Wonen helpen wij je graag om te groeien in kennis en ervaring. Wij bieden leuke en uitdagende stageplaatsen aan. Het relatief jonge team woonprofessionals van Bazalt Wonen bestaat uit mensen die goed en graag met elkaar samenwerken en elkaar versterken. Hiermee geven wij jou de ruimte voor werk, groei en ontwikkeling. Je bent van harte welkom om jouw kennis in de praktijk te brengen en met ons te delen!

Ben je benieuwd naar de muzieksmaak van de medewerkers van Bazalt Wonen? Luister hier de Spotify lijst.

  • Hoofdkantoor in Zaltbommel
  • Actief in Nederland
  • 70 medewerkers
  • Opgericht in 1919
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 41 jaar
  • Business casual
  • Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding

Collega's

Mustapha Bounjoua (44) - Inkoopadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het maatschappelijk ondernemend bezig zijn en het nastreven naar professionaliteit en verbetering trok mij erg aan. De mate van zelfstandigheid die van je verwacht wordt en de vrijheid die je ervoor krijgt in het uitoefenen van je functie maakt dat ik er met veel plezier werk.

Wat was je vorige baan?
Contractbeheerder.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitness en het maken van een stevige wandeling.

Maruscha (29) - Medewerker Contractonderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot commercieel bedrijf. Wat ik daar heel erg miste was het gevoel dat je écht deel bent van de organisatie. Toen ik de vacature bij Bazalt Wonen zag was ik direct nieuwsgierig. De sollicitatie- en kennismakingsgesprekken voelde als een warm bad.

Wat was je vorige baan?
Montageplanner

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, festivals bezoeken en leuke dingen doen met vrienden en familie

Sandra (38) - Woonconsulent op de afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Woonconsulent is een veelzijdige functie, waarbij je niet alleen achter de voordeur komt, maar ook gebruik maakt van ons netwerk. Daarbij kan ik in mijn functie gebruik maken van mijn opleiding en vaardigheden uit mijn vorige baan. Deze combinatie maakt het dat ik heel graag deze functie wilde gaan doen. Tot op de dag als vandaag heb ik daar heb ik geen moment spijt van gehad!

Wat was je vorige baan?
Politieagent

Romano van Heukelum (26) - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Toen ik aan het afstuderen was kwam de vacature van Rayonopzichter voorbij van het rayon Woudrichem. Ik moest nog wel vier maanden naar school, maar ik dacht probeer het toch. Daar heb ik nooit spijt van gehad. Na een zeer goed gesprek waren we er snel uit. Ik ben toen op mijn les vrije dag gaan werken en toen ik mijn diploma op zak had, ben ik fulltime aan de slag gegaan. Nu zes jaar later zit ik er nog steeds, maar dan in de rol als Projectleider.

Wat was je vorige baan?
Rayonopzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Het organiseren van de leukste feestjes en evenementen

Diana Klopstra (47) - Woonconsulent Sociaal Beheer.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Halt en als gezinscoach. Ik wilde meer uitdaging en een breder takenpakket. Tevens zocht ik een mooie mix van wet- en regelgeving en in contact zijn met mensen. Deze uitdaging heb ik gevonden bij Bazalt Wonen. Geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Gezinscoach en Haltmedewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezellig afspreken met vrienden en familie en genieten van ons huis en onze tuin.

Melissa van der Geld, (28) - Afdeling Markt en Maatschappij, Financieel klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bazalt Wonen wil haar huurders echt leren kennen. De tijd en vrijheid die ik krijg om in gesprek te gaan met huurders vind ik erg fijn. Juist daardoor kunnen we problemen voorkomen. Ik was op zoek naar deze mensgerichte aanpak.

Wat was je vorige baan?
Bewindvoerder

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en tijd doorbrengen met familie of vrienden

Sollicitatieproces

Speeddate met HR en leidinggevende
Tweede gesprek op locatie met HR en Manager
Arbeidsvoorwaardengesprek
Verklaring omtrent gedrag
Je hebt de baan!

Interessante baan?