Projectleider Leefbaarheid & Wonen

Solliciteer voor 31-10-21

Projectleider Leefbaarheid & Wonen

Bazalt Wonen Zaltbommel en Werkendam

Wat is vereist?

  • HBO-diploma Sociaaljuridisch Dienstverlener of Management, Economie en Recht
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als Projectleider in het sociaal domein of als Senior Woonconsulent
  • Advies- en onderzoeksvaardigheden
  • In het bezit van rijbewijs B + eigen vervoer
  • Woonachtig rondom Zaltbommel of Altena
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Goed kunnen verbinden en overtuigen; initiatiefrijk

Wat krijg je?

  • €3.560 - €5.083 bruto p/m (o.b.v. 36-urige werkweek)
  • Jaarcontract met intentieverklaring voor vast dienstverband
  • 36-urige werkweek
  • 189,5 vakantie-uren per jaar
  • Loopbaanbudget
  • Pensioenopbouw
  • Telefoon(vergoeding), tablet, thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 30% Gesprekken met externe partijen
  • 20% Werken aan herstructurerings- en nieuwbouwprojecten
  • 20% Juridische vraagstukken oppakken
  • 15% Adviseren over leefbaarheid aan Asset Managementteam
  • 15% Onderzoeksdata analyseren en vertalen naar adviezen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Projectleider Leefbaarheid & Wonen bij Bazalt Wonen ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de leefbaarheid in wijken. Je bent strategisch en tactisch bezig met vernieuwende projecten - zoals flexwonen of bijzondere woonvormen - om de leefbaarheid te verbeteren. Deze projecten initieer je zelf of worden geïnitieerd vanuit het management.

Een fijn thuis is niet compleet zonder een buurt waar je prettig kunt wonen. Daarom haal je informatie op bij onder andere huurders, wethouders en beleidsmedewerkers, die je - met behulp van data - vertaalt naar heldere wijkvisies en verbetervoorstellen voor het management. Je hebt hierin ook een verbindende rol en kun je communicatie aan de verschillende partijen aanpassen. Ook organiseer je werkgroepen over flexibele en bijzondere woonvormen.

Daarnaast ben je een juridische vraagbaak voor het team Sociaal beheer & Participatie. Aangezien jij de buren- en huurwetten kent, kun je deze wetten praktisch uitvoeren zonder teveel zwart-wit te denken.

Je werkt op de afdeling Markt en Maatschappij, die bestaat uit de teams Verhuur, Incasso, Frontoffice en Leefbaarheid. Je wordt in je werkzaamheden ondersteund door Woonconsulenten, die vooral de operationele taken oppakken.

Als je het leuk vindt om jouw ideeën over het verhogen van leefbaarheid in wijken te vertalen naar concrete verbetervoorstellen, en je het niet erg vindt dat je soms te maken krijgt met weerstand, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Projectleider Leefbaarheid & Wonen

Op een leuke werkdag wordt je aanpak voor het Flex Wonen-project goedgekeurd door het management. De samenwerking met de gemeente loopt soepel, waardoor jullie veel bereiken voor een kwetsbare groep bewoners.

Op een mindere dag heb je informatie nodig van een partij die andere prioriteiten heeft die dag. Je probeert dan een alternatieve oplossing te vinden, zodat je verder kunt met je werk.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00

Voorbeeld uit de praktijk

Een gezin met drie kleine kinderen dreigt op straat te komen en het overleg met de betrokken partijen verloopt stroef. Hoe los je dit op?

Bij een acuut leefbaarheidsprobleem als dit, overleg je met de gemeente, zorgaanbieders, maatschappelijk werkers en jeugdzorg. Jullie komen met de sleutelpersonen van deze casus bij elkaar om de strategie te bespreken: hoe zorgen we er samen voor dat deze kinderen niet op straat komen te staan? Om dit probleem op te lossen, moet jij de wet kennen en bepalen hoe je hier omheen kunt of deze wet kunt oprekken. Het is belangrijk dat je hierbij ook je overtuigingskracht inzet, want niet alle partijen hebben dezelfde belangen en prioriteiten.

Groeipad

Opleiding en ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega's meewerken aan organisatiebrede projecten. In deze functie zul je je vooral ontwikkelen in de breedte door je specialisme en projectleiderschap uit te breiden.

Projectleider Leefbaarheid & Wonen

Werken bij Bazalt Wonen

Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.

Staat jouw vacature er niet tussen maar heb je wel interesse om bij Bazalt Wonen te komen werken of stage te lopen' stuur dan een open sollicitatie naar ikwilwerken@bazaltwonen.nl

  • Hoofdkantoor in Zaltbommel
  • Actief in Nederland
  • 60 werknemers
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 41 jaar
  • Business casual
  • Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding

Collega's

Mustapha Bounjoua (42) - Contractbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De maatschappelijke betrokkenheid: ik ben zelf sociaal dus dat past wel bij mij. Daarnaast vind ik de veelzijdigheid leuk, je moet een alleskunner zijn, dat maakt het werk erg afwisselend.

Wat was je vorige baan?
Allround Opzichter.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitness en wandelen.

Diana Rijkes-Klopstra (45) - Woonconsulent Sociaal Beheer.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Halt en als gezinscoach. Ik wilde meer uitdaging en een breder takenpakket. Tevens zocht ik een mooie mix van wet- en regelgeving en in contact zijn met mensen. Deze uitdaging heb ik gevonden bij Bazalt Wonen. Geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Gezinscoach en Haltmedewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezellig afspreken met vrienden en familie en genieten van ons huis en onze tuin.

Sollicitatieproces

Speeddate met HR en leidinggevende, digitaal of fysiek (8 november in de ochtend)
Tweede gesprek op locatie met Manager, leidinggevende, HR en collega (15 november in de middag)
Arbeidsvoorwaardengesprek (telefonisch)
Verklaring omtrent gedrag 
Je hebt de baan!

Interessante baan?