Projectleider Leefbaarheid & Wonen

Vacature gesloten

Projectleider Leefbaarheid & Wonen

Bazalt Wonen Zaltbommel en Werkendam

Wat is vereist?

  • HBO-diploma Sociaaljuridisch Dienstverlener of Management, Economie en Recht
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als Projectleider in het sociaal domein of als Senior Woonconsulent
  • Advies- en onderzoeksvaardigheden
  • In het bezit van rijbewijs B + eigen vervoer
  • Woonachtig rondom Zaltbommel of Altena
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Goed kunnen verbinden en overtuigen; initiatiefrijk

Wat krijg je?

  • €3.560 - €5.083 bruto p/m (o.b.v. 36-urige werkweek)
  • Jaarcontract met intentieverklaring voor vast dienstverband
  • 36-urige werkweek
  • 189,5 vakantie-uren per jaar
  • Loopbaanbudget
  • Pensioenopbouw
  • Telefoon(vergoeding), tablet, thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 30% Gesprekken met externe partijen
  • 20% Werken aan herstructurerings- en nieuwbouwprojecten
  • 20% Juridische vraagstukken oppakken
  • 15% Adviseren over leefbaarheid aan Asset Managementteam
  • 15% Onderzoeksdata analyseren en vertalen naar adviezen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Projectleider Leefbaarheid & Wonen bij Bazalt Wonen ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de leefbaarheid in wijken. Je bent strategisch en tactisch bezig met vernieuwende projecten - zoals flexwonen of bijzondere woonvormen - om de leefbaarheid te verbeteren. Deze projecten initieer je zelf of worden geïnitieerd vanuit het management.

Een fijn thuis is niet compleet zonder een buurt waar je prettig kunt wonen. Daarom haal je informatie op bij onder andere huurders, wethouders en beleidsmedewerkers, die je - met behulp van data - vertaalt naar heldere wijkvisies en verbetervoorstellen voor het management. Je hebt hierin ook een verbindende rol en past je communicatie aan de verschillende partijen aan. Ook organiseer je werkgroepen over flexibele en bijzondere woonvormen.

Daarnaast ben je een juridische vraagbaak voor het team Sociaal Beheer & Participatie. Aangezien jij de buren- en huurwetten kent, kun je deze wetten praktisch uitvoeren zonder teveel zwart-wit te denken.

Je werkt op de afdeling Markt en Maatschappij, die bestaat uit de teams Verhuur, Incasso, Frontoffice en Leefbaarheid. Je wordt in je werkzaamheden ondersteund door Woonconsulenten, die vooral de operationele taken oppakken.

Als je het leuk vindt om jouw ideeën over het verhogen van leefbaarheid in wijken te vertalen naar concrete verbetervoorstellen, en je het niet erg vindt dat je soms te maken krijgt met weerstand, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Projectleider Leefbaarheid & Wonen

Op een leuke werkdag wordt je aanpak voor het Flex Wonen-project goedgekeurd door het management. De samenwerking met de gemeente loopt soepel, waardoor jullie veel bereiken voor een kwetsbare groep bewoners.

Op een mindere dag heb je informatie nodig van een partij die andere prioriteiten heeft die dag. Je probeert dan een alternatieve oplossing te vinden, zodat je verder kunt met je werk.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00

Voorbeeld uit de praktijk

Een gezin met drie kleine kinderen dreigt op straat te komen en het overleg met de betrokken partijen verloopt stroef. Hoe los je dit op?

Bij een acuut leefbaarheidsprobleem als dit, overleg je met de gemeente, zorgaanbieders, maatschappelijk werkers en jeugdzorg. Jullie komen met de sleutelpersonen van deze casus bij elkaar om de strategie te bespreken: hoe zorgen we er samen voor dat deze kinderen niet op straat komen te staan? Om dit probleem op te lossen, moet jij de wet kennen en bepalen hoe je hier omheen kunt of deze wet kunt oprekken. Het is belangrijk dat je hierbij ook je overtuigingskracht inzet, want niet alle partijen hebben dezelfde belangen en prioriteiten.

Groeipad

Opleiding en ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega's meewerken aan organisatiebrede projecten. In deze functie zul je je vooral ontwikkelen in de breedte door je specialisme en projectleiderschap uit te breiden.

Projectleider Leefbaarheid & Wonen

Werken bij Bazalt Wonen

Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Bazalt Wonen wel zitten? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie, dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. Houd in de tussentijd zelf ook onze 'Werken bij' pagina én onze social media in de gaten.

Volg jij op dit moment een opleiding (MBO, HBO of WO) en ben jij op zoek naar een stageplaats? Bij Bazalt Wonen helpen wij je graag om te groeien in kennis en ervaring. Wij bieden leuke en uitdagende stageplaatsen aan. Het relatief jonge team woonprofessionals van Bazalt Wonen bestaat uit mensen die goed en graag met elkaar samenwerken en elkaar versterken. Hiermee geven wij jou de ruimte voor werk, groei en ontwikkeling. Je bent van harte welkom om jouw kennis in de praktijk te brengen en met ons te delen!

Ben je benieuwd naar de muzieksmaak van de medewerkers van Bazalt Wonen? Luister hier de Spotify lijst.

  • Hoofdkantoor in Zaltbommel
  • Actief in Nederland
  • 70 medewerkers
  • Opgericht in 1919
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 41 jaar
  • Business casual
  • Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding

Collega's

Mustapha Bounjoua (44) - Inkoopadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het maatschappelijk ondernemend bezig zijn en het nastreven naar professionaliteit en verbetering trok mij erg aan. De mate van zelfstandigheid die van je verwacht wordt en de vrijheid die je ervoor krijgt in het uitoefenen van je functie maakt dat ik er met veel plezier werk.

Wat was je vorige baan?
Contractbeheerder.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitness en het maken van een stevige wandeling.

Maruscha (29) - Medewerker Contractonderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot commercieel bedrijf. Wat ik daar heel erg miste was het gevoel dat je écht deel bent van de organisatie. Toen ik de vacature bij Bazalt Wonen zag was ik direct nieuwsgierig. De sollicitatie- en kennismakingsgesprekken voelde als een warm bad.

Wat was je vorige baan?
Montageplanner

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, festivals bezoeken en leuke dingen doen met vrienden en familie

Sandra (38) - Woonconsulent op de afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Woonconsulent is een veelzijdige functie, waarbij je niet alleen achter de voordeur komt, maar ook gebruik maakt van ons netwerk. Daarbij kan ik in mijn functie gebruik maken van mijn opleiding en vaardigheden uit mijn vorige baan. Deze combinatie maakt het dat ik heel graag deze functie wilde gaan doen. Tot op de dag als vandaag heb ik daar heb ik geen moment spijt van gehad!

Wat was je vorige baan?
Politieagent

Romano van Heukelum (26) - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Toen ik aan het afstuderen was kwam de vacature van Rayonopzichter voorbij van het rayon Woudrichem. Ik moest nog wel vier maanden naar school, maar ik dacht probeer het toch. Daar heb ik nooit spijt van gehad. Na een zeer goed gesprek waren we er snel uit. Ik ben toen op mijn les vrije dag gaan werken en toen ik mijn diploma op zak had, ben ik fulltime aan de slag gegaan. Nu zes jaar later zit ik er nog steeds, maar dan in de rol als Projectleider.

Wat was je vorige baan?
Rayonopzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Het organiseren van de leukste feestjes en evenementen

Diana Klopstra (47) - Woonconsulent Sociaal Beheer.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Halt en als gezinscoach. Ik wilde meer uitdaging en een breder takenpakket. Tevens zocht ik een mooie mix van wet- en regelgeving en in contact zijn met mensen. Deze uitdaging heb ik gevonden bij Bazalt Wonen. Geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Gezinscoach en Haltmedewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezellig afspreken met vrienden en familie en genieten van ons huis en onze tuin.

Melissa van der Geld, (28) - Afdeling Markt en Maatschappij, Financieel klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bazalt Wonen wil haar huurders echt leren kennen. De tijd en vrijheid die ik krijg om in gesprek te gaan met huurders vind ik erg fijn. Juist daardoor kunnen we problemen voorkomen. Ik was op zoek naar deze mensgerichte aanpak.

Wat was je vorige baan?
Bewindvoerder

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en tijd doorbrengen met familie of vrienden

Sollicitatieproces

Speeddate met HR en leidinggevende, digitaal of fysiek (8 november in de ochtend)
Tweede gesprek op locatie met Manager, leidinggevende, HR en collega (15 november in de middag)
Arbeidsvoorwaardengesprek (telefonisch)
Verklaring omtrent gedrag 
Je hebt de baan!

Interessante baan?