Projectleider Leefbaarheid & Wonen
Bazalt Wonen Zaltbommel en Werkendam
Wat is vereist?
- HBO-diploma Sociaaljuridisch Dienstverlener of Management, Economie en Recht
- Minimaal 5 jaar werkervaring als Projectleider in het sociaal domein of als Senior Woonconsulent
- Advies- en onderzoeksvaardigheden
- In het bezit van rijbewijs B + eigen vervoer
- Woonachtig rondom Zaltbommel of Altena
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Goed kunnen verbinden en overtuigen; initiatiefrijk
Wat krijg je?
- €3.560 - €5.083 bruto p/m (o.b.v. 36-urige werkweek)
- Jaarcontract met intentieverklaring voor vast dienstverband
- 36-urige werkweek
- 189,5 vakantie-uren per jaar
- Loopbaanbudget
- Pensioenopbouw
- Telefoon(vergoeding), tablet, thuiswerkmogelijkheden
Wat doe je?
- 30% Gesprekken met externe partijen
- 20% Werken aan herstructurerings- en nieuwbouwprojecten
- 20% Juridische vraagstukken oppakken
- 15% Adviseren over leefbaarheid aan Asset Managementteam
- 15% Onderzoeksdata analyseren en vertalen naar adviezen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Susan Koppelmans
HR Werving & Selectie
Vacature
Als Projectleider Leefbaarheid & Wonen bij Bazalt Wonen ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de leefbaarheid in wijken. Je bent strategisch en tactisch bezig met vernieuwende projecten - zoals flexwonen of bijzondere woonvormen - om de leefbaarheid te verbeteren. Deze projecten initieer je zelf of worden geïnitieerd vanuit het management.
Een fijn thuis is niet compleet zonder een buurt waar je prettig kunt wonen. Daarom haal je informatie op bij onder andere huurders, wethouders en beleidsmedewerkers, die je - met behulp van data - vertaalt naar heldere wijkvisies en verbetervoorstellen voor het management. Je hebt hierin ook een verbindende rol en past je communicatie aan de verschillende partijen aan. Ook organiseer je werkgroepen over flexibele en bijzondere woonvormen.
Daarnaast ben je een juridische vraagbaak voor het team Sociaal Beheer & Participatie. Aangezien jij de buren- en huurwetten kent, kun je deze wetten praktisch uitvoeren zonder teveel zwart-wit te denken.
Je werkt op de afdeling Markt en Maatschappij, die bestaat uit de teams Verhuur, Incasso, Frontoffice en Leefbaarheid. Je wordt in je werkzaamheden ondersteund door Woonconsulenten, die vooral de operationele taken oppakken.
Als je het leuk vindt om jouw ideeën over het verhogen van leefbaarheid in wijken te vertalen naar concrete verbetervoorstellen, en je het niet erg vindt dat je soms te maken krijgt met weerstand, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag wordt je aanpak voor het Flex Wonen-project goedgekeurd door het management. De samenwerking met de gemeente loopt soepel, waardoor jullie veel bereiken voor een kwetsbare groep bewoners.
Op een mindere dag heb je informatie nodig van een partij die andere prioriteiten heeft die dag. Je probeert dan een alternatieve oplossing te vinden, zodat je verder kunt met je werk.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
- 19:00
-
- Lunch
- Weekstart
- Wijkschouw met Woonconsulent
- Projectvergadering
- Juridische vragen beantwoorden
- Reistijd
- Begroting opstellen
- Contact met politie
-
- Lunch
- Afdelingsoverleg (halftweetje)
- Beleidsoverleg
- Overleg met Managers over projectkaders
- Werken aan Flex Wonen-project met projectontwikkelaar
- Contact met Woonconsulent
- Werkgroep bijzondere woonvormen
-
- Lunch
- Overleg met wijkteam
- Data analyseren
- Jurisprudentieonderzoek
- Asset Managementteam adviseren
- Werkgroep kleinschalig wonen
- Werkgroep voorbereiden
- Contact met Woonconsulent
- Verbetervoorstel schrijven
- Overleg voorbereiden
-
- Lunch
- Personeelsbijeenkomst
- Woonconsulentenoverleg
- Contact met management
- Werken aan Flex Wonen-project met Projectontwikkelaar
- Contact met GGZ
- Verbetervoorstel schrijven
-
- Lunch
- Ontbijtbrainstorm met gemeente
- Werken aan juridische vraagstukken
- Contact onderhouden met externe partijen
- Werken aan jaardoelen
- Leefbaarheidsonderzoek uitvoeren
- Contact met sociaal wijkteam
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Opleiding en ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega's meewerken aan organisatiebrede projecten. In deze functie zul je je vooral ontwikkelen in de breedte door je specialisme en projectleiderschap uit te breiden.
Werken bij Bazalt Wonen
Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.
Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Bazalt Wonen wel zitten? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie, dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. Houd in de tussentijd zelf ook onze 'Werken bij' pagina én onze social media in de gaten.
Volg jij op dit moment een opleiding (MBO, HBO of WO) en ben jij op zoek naar een stageplaats? Bij Bazalt Wonen helpen wij je graag om te groeien in kennis en ervaring. Wij bieden leuke en uitdagende stageplaatsen aan. Het relatief jonge team woonprofessionals van Bazalt Wonen bestaat uit mensen die goed en graag met elkaar samenwerken en elkaar versterken. Hiermee geven wij jou de ruimte voor werk, groei en ontwikkeling. Je bent van harte welkom om jouw kennis in de praktijk te brengen en met ons te delen!
Ben je benieuwd naar de muzieksmaak van de medewerkers van Bazalt Wonen? Luister hier de Spotify lijst.
- Hoofdkantoor in Zaltbommel
- Actief in Nederland
- 70 medewerkers
- Opgericht in 1919
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd 41 jaar
- Business casual
- Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding