Teamleider Vastgoedbeheer

Vacature gesloten

Teamleider Vastgoedbeheer

Bazalt Wonen Zaltbommel

Wat is vereist?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende en als professional binnen vastgoedbeheer en -onderhoud
  • Taalkundig zeer sterk
  • Ondernemend en initiatiefrijk
  • Bij voorkeur woonachtig in de buurt van Zaltbommel of Altena (max. 30 km)

Wat krijg je?

  • €4.218 - €6.205 bruto p/m (o.b.v. 36 uur, afhankelijk van ervaring)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • Jaarcontract met intentie van een vast dienstverband
  • 218 vakantie-uren (o.b.v. 36 uur)
  • Trainings- en opleidingsmogelijkheden; loopbaanbudget
  • Pensioenregeling
  • Telefoon, tablet, thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 10% Begroting en rapportages opstellen
  • 20% Werken aan algemene beleidszaken en innovatieprojecten
  • 40% Medewerkers coachen
  • 20% Teamoverleggen
  • 10% Overleggen met leveranciers en aannemers

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Teamleider Vastgoedbeheer bij Bazalt Wonen ben je verantwoordelijk voor het optimaal organiseren van het vastgoedbeheer van de woningcorporatie. Het uiteindelijke doel is betaalbaar vastgoed creëren van hoge kwaliteit, met zo veel mogelijk comfort voor de huurders.

Jij staat voor de kwalitatieve uitgangspunten op strategisch niveau, voor zowel het dagelijkse onderhoud als het meerjarenonderhoud en contractbeheer. Hierbij betrek je de specialisten uit je team (bijvoorbeeld Opzichters en Projectleiders), collega’s van andere afdelingen en externe leveranciers en aannemers. Je bedenkt hoe (verbetertrajecten voor) vastgoedbeheer zo efficiënt en digitaal mogelijk ingericht kan worden, en hoe je afdelingen optimaal met elkaar kunt verbinden om dit te realiseren.

Je hebt een duidelijke visie op vastgoedbeheer. Door kennis en kunde binnen en buiten Bazalt Wonen op te doen, kun je - samen met de specialisten - strak beleid ontwikkelen en vervolgens omzetten in concrete projecten. Ook ben je betrokken bij diverse werkgroepen, team- en afdelingsoverleggen om inspiratie op te doen, processen op elkaar af te stemmen en vastgoedbeheer gestroomlijnd te laten verlopen. Deze rol is dus niet alleen strategisch en beleidsgericht, maar ook mensgericht. Je coacht de specialisten uit je team, zowel op resultaat als op persoonlijke ontwikkeling.

Daarnaast neem je de begroting en jaardoelen voor jouw rekening. Je monitort de resultaten en voortgang regelmatig door rapportages op te stellen, die je vervolgens toelicht aan het MT. Naar aanleiding hiervan ga je aan de slag met verbeteringen.

Je geeft leiding aan team Vastgoedbeheer dat bestaat uit 17 collega's, waaronder Opzichters, Medewerkers Technische Klantenservice, Projectleiders, een Werkvoorbereider en een Contractbeheerder. Je hebt een coachende rol en ondersteunt teamleden bij het behalen van hun resultaten en hun persoonlijke ontwikkeling. Tevens overleg je veel met de Teamleiders van de afdeling Markt & Maatschappij en de afdeling Financiën om kennis  uit te wisselen.

Als je het leuk vindt om mens- en resultaatgericht te werken en specialisten te coachen, en je het uitdagend vindt om jouw team naar een hoger niveau te tillen en samen met andere afdelingen tot innovaties te komen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Teamleider Vastgoedbeheer

Op een leuke werkdag krijg je goede feedback van huurders op een project. Ook ben je enthousiast over een gesprek met een specialist over een mooi inkoopresultaat. Daarnaast heb je een werkoverleg waarin jullie tot veel nieuwe inzichten komen.

Tijdens een mindere dag ben je randzaken voor projecten aan het regelen. Je werkt aan verslagen en controleert facturen steekproefsgewijs, wat niet extreem veel energie geeft.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Werken in Zaltbommel
    • Lunch
    • Overleg leverancier nieuw project
    • Overleg Manager Markt & Maatschappij
    • Voortgangsgesprek collega
    • Rapportage(s) presenteren aan MT
    • Meewerken aan afdelingsoverstijgend project
    • Vorderingen t.o.v. begroting rapporteren
    • Werken in Werkendam
    • Lunch
    • Overleg aannemer nieuwbouwproject
    • Strategisch overleg
    • Voortgangsgesprek collega
    • Werken aan rapportages
    • Facturen en inkooporders controleren (steekproefsgewijs)
    • Onderhoudsstrategie evalueren
    • Werken in Zaltbommel
    • Teamoverleg
    • Voortgangsgesprek collega
    • Jaardoelen bijstellen
    • Werken aan jaardoelen
    • Projecten strategisch uitrollen
    • Voortgangsgesprek collega
    • Nieuw project presenteren voor collega's

Voorbeeld uit de praktijk

Je ontvangt de resultaten van een onderzoek waarin naar voren komt wat huurders van het mutatie-onderhoud door Bazalt vinden. Je ziet een aantal verbeterkansen; hoe ga je te werk?

Bazalt voert regelmatig klantmetingen uit, met als doel innoveren en vaststellen wat de corporatie beter kan doen. Jij bent verantwoordelijk voor de inname van de onderzoeksresultaten en kijkt hier regelmatig naar. Vervolgens deel je de resultaten met je team: herkennen ze dit en wat kunnen jullie hier als team aan doen?

Het is aan jou om het team het nut te laten inzien van het doorvoeren van verbeteringen op basis van dit onderzoek. Vervolgens gaat het team hiermee aan de slag, en wordt dit ook gedeeld met collega's van andere afdelingen. Als de verbeteringen eenmaal zijn doorgevoerd, evalueer je deze regelmatig. Is er daadwerkelijk verandering te zien in de praktijk, of is er meer actie (voornamelijk digitalisering) nodig om concrete verbeterslagen te bereiken? Je stelt continu kritische vragen aan de specialisten uit je team om tot deze haalbare innovaties te komen.

Groeipad

Opleiding en ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega’s meewerken aan organisatiebrede projecten. Bazalt Wonen is een relatief compact bedrijf. Hierdoor hebben ze brede functies en leg je makkelijk contact met collega’s; zo kun je je snel ontwikkelen. Met je leidinggevende bespreek je welke vakinhoudelijke en persoonlijke opleidingen nodig zijn. Dat kan variëren van NEPROM-masterclasses, ASRE-courses of leergang op de Baak.

Teamleider Vastgoedbeheer
Manager Markt & Maatschappij

Werken bij Bazalt Wonen

Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Bazalt Wonen wel zitten? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie, dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. Houd in de tussentijd zelf ook onze 'Werken bij' pagina én onze social media in de gaten.

Volg jij op dit moment een opleiding (MBO, HBO of WO) en ben jij op zoek naar een stageplaats? Bij Bazalt Wonen helpen wij je graag om te groeien in kennis en ervaring. Wij bieden leuke en uitdagende stageplaatsen aan. Het relatief jonge team woonprofessionals van Bazalt Wonen bestaat uit mensen die goed en graag met elkaar samenwerken en elkaar versterken. Hiermee geven wij jou de ruimte voor werk, groei en ontwikkeling. Je bent van harte welkom om jouw kennis in de praktijk te brengen en met ons te delen!

Ben je benieuwd naar de muzieksmaak van de medewerkers van Bazalt Wonen? Luister hier de Spotify lijst.

  • Hoofdkantoor in Zaltbommel
  • Actief in Nederland
  • 70 medewerkers
  • Opgericht in 1919
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 41 jaar
  • Business casual
  • Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding

Collega's

Mustapha Bounjoua (44) - Inkoopadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het maatschappelijk ondernemend bezig zijn en het nastreven naar professionaliteit en verbetering trok mij erg aan. De mate van zelfstandigheid die van je verwacht wordt en de vrijheid die je ervoor krijgt in het uitoefenen van je functie maakt dat ik er met veel plezier werk.

Wat was je vorige baan?
Contractbeheerder.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitness en het maken van een stevige wandeling.

Maruscha (29) - Medewerker Contractonderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot commercieel bedrijf. Wat ik daar heel erg miste was het gevoel dat je écht deel bent van de organisatie. Toen ik de vacature bij Bazalt Wonen zag was ik direct nieuwsgierig. De sollicitatie- en kennismakingsgesprekken voelde als een warm bad.

Wat was je vorige baan?
Montageplanner

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, festivals bezoeken en leuke dingen doen met vrienden en familie

Sandra (38) - Woonconsulent op de afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Woonconsulent is een veelzijdige functie, waarbij je niet alleen achter de voordeur komt, maar ook gebruik maakt van ons netwerk. Daarbij kan ik in mijn functie gebruik maken van mijn opleiding en vaardigheden uit mijn vorige baan. Deze combinatie maakt het dat ik heel graag deze functie wilde gaan doen. Tot op de dag als vandaag heb ik daar heb ik geen moment spijt van gehad!

Wat was je vorige baan?
Politieagent

Romano van Heukelum (26) - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Toen ik aan het afstuderen was kwam de vacature van Rayonopzichter voorbij van het rayon Woudrichem. Ik moest nog wel vier maanden naar school, maar ik dacht probeer het toch. Daar heb ik nooit spijt van gehad. Na een zeer goed gesprek waren we er snel uit. Ik ben toen op mijn les vrije dag gaan werken en toen ik mijn diploma op zak had, ben ik fulltime aan de slag gegaan. Nu zes jaar later zit ik er nog steeds, maar dan in de rol als Projectleider.

Wat was je vorige baan?
Rayonopzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Het organiseren van de leukste feestjes en evenementen

Diana Klopstra (47) - Woonconsulent Sociaal Beheer.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Halt en als gezinscoach. Ik wilde meer uitdaging en een breder takenpakket. Tevens zocht ik een mooie mix van wet- en regelgeving en in contact zijn met mensen. Deze uitdaging heb ik gevonden bij Bazalt Wonen. Geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Gezinscoach en Haltmedewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezellig afspreken met vrienden en familie en genieten van ons huis en onze tuin.

Melissa van der Geld, (28) - Afdeling Markt en Maatschappij, Financieel klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bazalt Wonen wil haar huurders echt leren kennen. De tijd en vrijheid die ik krijg om in gesprek te gaan met huurders vind ik erg fijn. Juist daardoor kunnen we problemen voorkomen. Ik was op zoek naar deze mensgerichte aanpak.

Wat was je vorige baan?
Bewindvoerder

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en tijd doorbrengen met familie of vrienden

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met HR, leidinggevende, collega-teamleider en medewerker (op locatie of digitaal)
Tweede gesprek met HR en leidinggevende (op locatie)
Arbeidsvoorwaardengesprek (telefonisch)
Verklaring omtrent gedrag
Je hebt de baan!

Interessante baan?