Medewerker Technische Klantenservice

Solliciteer nu

Medewerker Technische Klantenservice

Bazalt Wonen Zaltbommel

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Mbo (niveau 4) of hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 1 jaar werkervaring
  • Affiniteit met techniek of bouwkunde en klantcontact
  • Snel kunnen schakelen tussen klant, leverancier en interne organisatie en verschillende digitale systemen
  • Vooruit kunnen denken (in stappen) en het leuk vinden om de klant verder te helpen of tot een oplossing te komen
  • Overzicht kunnen houden, nauwkeurig zijn en onder druk kunnen werken
  • Initiatief tonen en zelf beslissingen kunnen nemen
  • Zowel zelfstandig als binnen een team kunnen werken
  • Goede beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Een luisterend oor voor onze huurders en een sociaal hart

Wat krijg je?

  • €2.952 - €3.781 bruto p/m (o.b.v. 36 uur)
  • Eindejaarsuitkering van 2%
  • 32-urige werkweek (jaarcontract en intentie vast dienstverband na een jaar)
  • 189,5 vakantie-uren (o.b.v. fulltime)
  • Mogelijkheid om trainingen op maat te volgen
  • Een gezondheidsbudget van 75 euro bruto
  • Laptop

Wat doe je?

  • 75% Telefonisch contact met huurders en aannemers
  • 20% Digitale systemen bijhouden
  • 5% Intern overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Medewerker Technische Klantenservice bij Bazalt Wonen ben je verantwoordelijk voor het ontzorgen van de huurders, zodat zij gelukkig zijn en blijven met hun woning. Je bent dagelijks bezig met het zelfstandig oplossen van technische vragen en controleert bij aannemers en collega's of de klantvraag daadwerkelijk goed is opgelost. Huurders kunnen telefonisch, via de mail en via het online portaal contact opnemen met Bazalt Wonen over allerlei zaken; van een lekkage of storing melden tot het aanvragen van een schutting.

Wanneer huurders bellen met een vraag of verzoek, probeer je samen met hen tot een oplossing te komen. Jij beoordeelt of het handig is om een externe aannemer naar de woning te sturen, of dat er eerst een opzichter op bezoek gaat. Je bezit een warme zakelijkheid. Een luisterend oor voor die eenzame huurder die dat even nodig heeft, maar bent ook in staat om “nee” te zeggen op het moment dat iemand geen gebruik kan maken van onze diensten. Het is in deze functie belangrijk dat je communicatief sterk bent en goed kunt afwegen wat spoed is en wat niet. Daarnaast moet je snel kunnen schakelen tussen de interne organisatie, de klant en de leverancier. Je hebt veel contact met huurders en aannemers; beide partijen zijn belangrijk, maar vragen wel een andere manier van communiceren. Soms komt het helaas voor dat je de huurder toch moet teleurstellen, dus het is essentieel dat je dit op een klantvriendelijke en servicegerichte manier communiceert.

Ook verwerk je de ZAV-aanvragen (zelf aangebrachte voorzieningen), bijvoorbeeld als mensen een serre of een nieuwe badkamer willen plaatsen. Duurzaamheid en kwaliteit zijn daarbij belangrijk. Deze aanvragen behandel je wel alleen als hier tijd voor is; de telefoon gaat altijd voor. Samen met je collega’s draag je bij aan laagdrempelige en resultaatgerichte huurders- en aannemerscommunicatie door onder andere heldere verslaglegging.

Als je het leuk vindt om huurders te ontzorgen door mee te denken, problemen op te lossen, en heldere afspraken vast te leggen in verschillende systemen, en je het niet erg vindt om soms mensen teleur te stellen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Medewerker Technische Klantenservice

Op een leuke dag kan ik veel problemen oplossen en heb ik daarnaast tijd om de mailbox en het klantvolgsysteem bij te houden en na te denken over verbeteringen. Dat geeft een goed gevoel voor de volgende dag.

Tijdens een mindere dag lukt het niet om alle huurders meteen een reactie te geven. Er staan nog veel aanvragen open en dat geeft een onrustig gevoel. Gelukkig sta ik er dan niet alleen voor en lossen we het met elkaar op.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Een gefrustreerde huurder belt op: de aannemer die zou langskomen, is er nog steeds niet. Hoe ga je te werk?

In deze gevallen is het belangrijk dat je de gefrustreerde huurder gerust kunt stellen. Dit doe je door zelf rustig te blijven, een luisterend oor te bieden en de huurder het gevoel te geven dat je het probleem (voor zover dat kan) gaat oplossen. Soms kun je ze bijvoorbeeld direct doorverbinden met de aannemer en zijn ze weer tevreden.

In sommige gevallen lukt het helaas niet om de gewenste oplossing te bereiken, en moet je de huurder teleurstellen. In deze gevallen is het ook belangrijk dat je rustig blijft en pak je ook een stukje klachtenafhandeling op. Je luistert goed naar de klacht, zodat je dit door kunt geven aan de klachtencommissie en de huurder zich gehoord voelt.

Groeipad

Opleiding en ontwikkeling staat bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega's meewerken aan organisatiebrede projecten. Bazalt Wonen is een relatief compact bedrijf. Hierdoor hebben ze brede functies en makkelijk contact met collega's; zo kun je je snel ontwikkelen.

Medewerker Technische Klantenservice
Teamleider Klantenservice
Opzichter

Werken bij Bazalt Wonen

Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Bazalt Wonen wel zitten? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie, dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. Houd in de tussentijd zelf ook onze 'Werken bij' pagina én onze social media in de gaten.

Volg jij op dit moment een opleiding (MBO, HBO of WO) en ben jij op zoek naar een stageplaats? Bij Bazalt Wonen helpen wij je graag om te groeien in kennis en ervaring. Wij bieden leuke en uitdagende stageplaatsen aan. Het relatief jonge team woonprofessionals van Bazalt Wonen bestaat uit mensen die goed en graag met elkaar samenwerken en elkaar versterken. Hiermee geven wij jou de ruimte voor werk, groei en ontwikkeling. Je bent van harte welkom om jouw kennis in de praktijk te brengen en met ons te delen!

Ben je benieuwd naar de muzieksmaak van de medewerkers van Bazalt Wonen? Luister hier de Spotify lijst.

  • Hoofdkantoor in Zaltbommel
  • Actief in Nederland
  • 70 medewerkers
  • Opgericht in 1919
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 41 jaar
  • Business casual
  • Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding

Collega's

Mustapha Bounjoua (44) - Inkoopadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het maatschappelijk ondernemend bezig zijn en het nastreven naar professionaliteit en verbetering trok mij erg aan. De mate van zelfstandigheid die van je verwacht wordt en de vrijheid die je ervoor krijgt in het uitoefenen van je functie maakt dat ik er met veel plezier werk.

Wat was je vorige baan?
Contractbeheerder.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitness en het maken van een stevige wandeling.

Maruscha (29) - Medewerker Contractonderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot commercieel bedrijf. Wat ik daar heel erg miste was het gevoel dat je écht deel bent van de organisatie. Toen ik de vacature bij Bazalt Wonen zag was ik direct nieuwsgierig. De sollicitatie- en kennismakingsgesprekken voelde als een warm bad.

Wat was je vorige baan?
Montageplanner

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, festivals bezoeken en leuke dingen doen met vrienden en familie

Sandra (38) - Woonconsulent op de afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Woonconsulent is een veelzijdige functie, waarbij je niet alleen achter de voordeur komt, maar ook gebruik maakt van ons netwerk. Daarbij kan ik in mijn functie gebruik maken van mijn opleiding en vaardigheden uit mijn vorige baan. Deze combinatie maakt het dat ik heel graag deze functie wilde gaan doen. Tot op de dag als vandaag heb ik daar heb ik geen moment spijt van gehad!

Wat was je vorige baan?
Politieagent

Romano van Heukelum (26) - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Toen ik aan het afstuderen was kwam de vacature van Rayonopzichter voorbij van het rayon Woudrichem. Ik moest nog wel vier maanden naar school, maar ik dacht probeer het toch. Daar heb ik nooit spijt van gehad. Na een zeer goed gesprek waren we er snel uit. Ik ben toen op mijn les vrije dag gaan werken en toen ik mijn diploma op zak had, ben ik fulltime aan de slag gegaan. Nu zes jaar later zit ik er nog steeds, maar dan in de rol als Projectleider.

Wat was je vorige baan?
Rayonopzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Het organiseren van de leukste feestjes en evenementen

Diana Klopstra (48) - Woonconsulent Sociaal Beheer.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Halt en als gezinscoach. Ik wilde meer uitdaging en een breder takenpakket. Tevens zocht ik een mooie mix van wet- en regelgeving en in contact zijn met mensen. Deze uitdaging heb ik gevonden bij Bazalt Wonen. Geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Gezinscoach en Haltmedewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezellig afspreken met vrienden en familie en genieten van ons huis en onze tuin.

Melissa van der Geld, (28) - Afdeling Markt en Maatschappij, Financieel klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bazalt Wonen wil haar huurders echt leren kennen. De tijd en vrijheid die ik krijg om in gesprek te gaan met huurders vind ik erg fijn. Juist daardoor kunnen we problemen voorkomen. Ik was op zoek naar deze mensgerichte aanpak.

Wat was je vorige baan?
Bewindvoerder

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en tijd doorbrengen met familie of vrienden

Sollicitatieproces

Kennismakingsgesprek met leidinggevende, collega en HR
Referentiecheck
Tweede gesprek in overleg
Arbeidsvoorwaarden voorstel
Verklaring omtrent gedrag
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Solliciteer nu