Adviseur Strategie & Beleid

Vacature gesloten

Adviseur Strategie & Beleid

Bazalt Wonen Zaltbommel

Wat is vereist?

  • Hbo of wo werk- en denkniveau
  • Enkele jaren werkervaring in een soortgelijke rol is gewenst
  • Ervaring met projectmatig werken (en hier een voortrekkende rol in nemen)
  • Analytisch denk-, strategisch- en netwerkvermogen
  • Resultaatgericht en je kunt risico's inschatten
  • Affiniteit met de woningcorporatie sector (huur- en woningverdelingsbeleid en vastgoedsturing- en beheer)
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Initiatiefrijk en geordend
  • Je kunt goed samenwerken en weet mensen aan elkaar te koppelen

Wat krijg je?

  • €4.131 - €6.493 (schaal J/K van de CAO Woondiensten) bruto p/m o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Eindejaarsuitkering van 2%
  • Jaarcontract met intentieverklaring voor vast dienstverband
  • 28 tot 36-urige werkweek
  • Thuiswerkmogelijkheden in overleg
  • 189,5 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Loopbaanbudget
  • Gezondheidsbudget van €75 per maand
  • Pensioenopbouw (Stichting Pensioenfonds voor de Woningcorporaties)
  • Laptop

Wat doe je?

  • 10% Ondersteuning bij vastgoedsturing bieden
  • 15% Woningruimteverdeel beleid uitvoeren
  • 40% Wonen gerelateerd beleid uitvoeren
  • 15% Wonen en Zorg beleid uitvoeren
  • 10% Procesbegeleiding verzorgen
  • 10% Aan bedrijfsvoering bijdragen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Adviseur Strategie & Beleid bij Bazalt Wonen ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een breed scala aan beleidsinitiatieven met een focus op Wonen en Zorg, woonruimteverdeling en complexe (herstructurerings)projecten. Je vervult een centrale rol binnen de organisatie, waarbij jouw analyses van woningmarktgegevens en inzicht in bewonerscommunicatie essentieel zijn. Jouw vermogen om strategische discussies om te zetten in concrete beleids- en actieplannen is van groot belang. Je werkt nauw samen met het Managementteam en collega's aan diverse thema's. Daarnaast ben je betrokken bij het implementeren van streefhuurbeleid, het analyseren van woningmarktgegevens en het uitvoeren van woningruimteverdeel beleid.

In deze functie speel je een belangrijke rol in de procesbegeleiding en beleidsondersteuning op vastgoedbeheer en complexe projecten. Je bent verantwoordelijk voor het bijdragen aan de bedrijfsvoering, zoals bijvoorbeeld het kartrekken van jaardoelen en het leveren van input voor begrotingen en rapportages. Daarnaast is je betrokkenheid bij het actualiseren van de AVG een belangrijk onderdeel van je rol.

Je wordt onderdeel van het Staf team, bestaande uit een Senior Adviseur Strategie & Beleid, een Bestuurssecretaris, HR-adviseurs, een Management Assistente, en Communicatieprofessionals. Je rapporteert direct aan de Directeur-Bestuurder.

Als je het leuk vindt om ideeën van buiten naar binnen te halen, innovatief bezig te zijn en je het niet erg vindt dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren die invloed op jouw werkzaamheden hebben, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Adviseur Strategie & Beleid

Op een leuke werkdag heb je een mooi initiatief voor een woningbouwproject geschreven en is het bestuur daarmee akkoord. Je kunt verder met dit proces en hebt op een succesvolle manier een idee van buiten naar binnen gehaald.

Op een minder leuke werkdag lopen alle afspraken door elkaar heen, waardoor je geen tijd hebt om zaken uit te werken.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Aan werkgroep Wonen en Zorg deelnemen
    • Procesbegeleiding in vastgoedbeheer verzorgen
    • Gebiedsvisie ontwikkelen
    • Schuttingenbeleid uitvoeren
    • Lunch
    • Ondersteunend beleid en herontwikkelingsprojecten uitvoeren
    • Beleidsdocumenten opstellen
    • Facilitair Beleid schrijven
    • Administratie verwerken
    • Vrije dag

Voorbeeld uit de praktijk

Je gaat onderzoeken hoe populair de woningen zijn onder de verschillende doelgroepen in dorp X. Hoe ga je te werk?

Als eerste stap is het belangrijk om een grondige analyse uit te voeren. In deze situatie betekent dit dat je het woonruimteverdeelsysteem raadpleegt. Dit systeem bevat waardevolle data over de woningmarkt, specifiek over de woningen in dorp X. Jouw taak is om deze data te verzamelen en te analyseren. Dit houdt in dat je kijkt naar de verschillende doelgroepen die interesse hebben getoond in de woningen, zoals gezinnen, alleenstaanden, ouderen of studenten. Je onderzoekt welke typen woningen het meest in trek zijn bij deze doelgroepen en identificeert patronen in de vraag naar woonruimte.

In de tweede stap gebruik je de verzamelde gegevens om strategische aanbevelingen te doen. Dit omvat het adviseren over hoe het woningaanbod beter afgestemd kan worden op de behoeften van de verschillende doelgroepen in dorp X. Misschien is er een grotere vraag naar betaalbare starterswoningen of juist naar woningen geschikt voor senioren. Op basis van jouw analyse kun je beleidsvoorstellen doen over de ontwikkeling van nieuwe woningprojecten of het aanpassen van het bestaande woningaanbod. Jouw advies helpt de organisatie om strategische beslissingen te nemen die niet alleen inspelen op de huidige marktvraag, maar ook toekomstige ontwikkelingen in de woningmarkt anticiperen.

Groeipad

Opleiding en ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega's meewerken aan organisatiebrede projecten. In deze functie zul je je vooral ontwikkelen in de breedte door je specialisme en projectleiderschap uit te breiden.

Adviseur Strategie & Beleid

Werken bij Bazalt Wonen

Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Bazalt Wonen wel zitten? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie, dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. Houd in de tussentijd zelf ook onze 'Werken bij' pagina én onze social media in de gaten.

Volg jij op dit moment een opleiding (MBO, HBO of WO) en ben jij op zoek naar een stageplaats? Bij Bazalt Wonen helpen wij je graag om te groeien in kennis en ervaring. Wij bieden leuke en uitdagende stageplaatsen aan. Het relatief jonge team woonprofessionals van Bazalt Wonen bestaat uit mensen die goed en graag met elkaar samenwerken en elkaar versterken. Hiermee geven wij jou de ruimte voor werk, groei en ontwikkeling. Je bent van harte welkom om jouw kennis in de praktijk te brengen en met ons te delen!

Ben je benieuwd naar de muzieksmaak van de medewerkers van Bazalt Wonen? Luister hier de Spotify lijst.

  • Hoofdkantoor in Zaltbommel
  • Actief in Nederland
  • 70 medewerkers
  • Opgericht in 1919
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 41 jaar
  • Business casual
  • Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding

Collega's

Mustapha Bounjoua (45) - Inkoopadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het maatschappelijk ondernemend bezig zijn en het nastreven naar professionaliteit en verbetering trok mij erg aan. De mate van zelfstandigheid die van je verwacht wordt en de vrijheid die je ervoor krijgt in het uitoefenen van je functie maakt dat ik er met veel plezier werk.

Wat was je vorige baan?
Contractbeheerder.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitness en het maken van een stevige wandeling.

Maruscha (29) - Medewerker Contractonderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een groot commercieel bedrijf. Wat ik daar heel erg miste was het gevoel dat je écht deel bent van de organisatie. Toen ik de vacature bij Bazalt Wonen zag was ik direct nieuwsgierig. De sollicitatie- en kennismakingsgesprekken voelde als een warm bad.

Wat was je vorige baan?
Montageplanner

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, festivals bezoeken en leuke dingen doen met vrienden en familie

Sandra (38) - Woonconsulent op de afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Woonconsulent is een veelzijdige functie, waarbij je niet alleen achter de voordeur komt, maar ook gebruik maakt van ons netwerk. Daarbij kan ik in mijn functie gebruik maken van mijn opleiding en vaardigheden uit mijn vorige baan. Deze combinatie maakt het dat ik heel graag deze functie wilde gaan doen. Tot op de dag als vandaag heb ik daar heb ik geen moment spijt van gehad!

Wat was je vorige baan?
Politieagent

Romano van Heukelum (26) - Projectleider

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Toen ik aan het afstuderen was kwam de vacature van Rayonopzichter voorbij van het rayon Woudrichem. Ik moest nog wel vier maanden naar school, maar ik dacht probeer het toch. Daar heb ik nooit spijt van gehad. Na een zeer goed gesprek waren we er snel uit. Ik ben toen op mijn les vrije dag gaan werken en toen ik mijn diploma op zak had, ben ik fulltime aan de slag gegaan. Nu zes jaar later zit ik er nog steeds, maar dan in de rol als Projectleider.

Wat was je vorige baan?
Rayonopzichter

Wat doe je in je vrije tijd?
Het organiseren van de leukste feestjes en evenementen

Diana Klopstra (48) - Woonconsulent Sociaal Beheer.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Halt en als gezinscoach. Ik wilde meer uitdaging en een breder takenpakket. Tevens zocht ik een mooie mix van wet- en regelgeving en in contact zijn met mensen. Deze uitdaging heb ik gevonden bij Bazalt Wonen. Geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Gezinscoach en Haltmedewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezellig afspreken met vrienden en familie en genieten van ons huis en onze tuin.

Melissa van der Geld, (28) - Afdeling Markt en Maatschappij, Financieel klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bazalt Wonen wil haar huurders echt leren kennen. De tijd en vrijheid die ik krijg om in gesprek te gaan met huurders vind ik erg fijn. Juist daardoor kunnen we problemen voorkomen. Ik was op zoek naar deze mensgerichte aanpak.

Wat was je vorige baan?
Bewindvoerder

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en tijd doorbrengen met familie of vrienden

Sollicitatieproces

Kennismakingsgesprek
Referentiecheck
Tweede gesprek
Assessment
Arbeidsvoorwaarden voorstel
Verklaring omtrent gedrag
Je hebt de baan!

Interessante baan?