Adviseur Strategie & Beleid
Bazalt Wonen Zaltbommel
Wat is vereist?
- Hbo of wo werk- en denkniveau
- Enkele jaren werkervaring in een soortgelijke rol is gewenst
- Ervaring met projectmatig werken (en hier een voortrekkende rol in nemen)
- Analytisch denk-, strategisch- en netwerkvermogen
- Resultaatgericht en je kunt risico's inschatten
- Affiniteit met de woningcorporatie sector (huur- en woningverdelingsbeleid en vastgoedsturing- en beheer)
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Initiatiefrijk en geordend
- Je kunt goed samenwerken en weet mensen aan elkaar te koppelen
Wat krijg je?
- €4.131 - €6.493 (schaal J/K van de CAO Woondiensten) bruto p/m o.b.v. een 36-urige werkweek
- Eindejaarsuitkering van 2%
- Jaarcontract met intentieverklaring voor vast dienstverband
- 28 tot 36-urige werkweek
- Thuiswerkmogelijkheden in overleg
- 189,5 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
- Loopbaanbudget
- Gezondheidsbudget van €75 per maand
- Pensioenopbouw (Stichting Pensioenfonds voor de Woningcorporaties)
- Laptop
Wat doe je?
- 10% Ondersteuning bij vastgoedsturing bieden
- 15% Woningruimteverdeel beleid uitvoeren
- 40% Wonen gerelateerd beleid uitvoeren
- 15% Wonen en Zorg beleid uitvoeren
- 10% Procesbegeleiding verzorgen
- 10% Aan bedrijfsvoering bijdragen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Adviseur Strategie & Beleid bij Bazalt Wonen ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een breed scala aan beleidsinitiatieven met een focus op Wonen en Zorg, woonruimteverdeling en complexe (herstructurerings)projecten. Je vervult een centrale rol binnen de organisatie, waarbij jouw analyses van woningmarktgegevens en inzicht in bewonerscommunicatie essentieel zijn. Jouw vermogen om strategische discussies om te zetten in concrete beleids- en actieplannen is van groot belang. Je werkt nauw samen met het Managementteam en collega's aan diverse thema's. Daarnaast ben je betrokken bij het implementeren van streefhuurbeleid, het analyseren van woningmarktgegevens en het uitvoeren van woningruimteverdeel beleid.
In deze functie speel je een belangrijke rol in de procesbegeleiding en beleidsondersteuning op vastgoedbeheer en complexe projecten. Je bent verantwoordelijk voor het bijdragen aan de bedrijfsvoering, zoals bijvoorbeeld het kartrekken van jaardoelen en het leveren van input voor begrotingen en rapportages. Daarnaast is je betrokkenheid bij het actualiseren van de AVG een belangrijk onderdeel van je rol.
Je wordt onderdeel van het Staf team, bestaande uit een Senior Adviseur Strategie & Beleid, een Bestuurssecretaris, HR-adviseurs, een Management Assistente, en Communicatieprofessionals. Je rapporteert direct aan de Directeur-Bestuurder.
Als je het leuk vindt om ideeën van buiten naar binnen te halen, innovatief bezig te zijn en je het niet erg vindt dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren die invloed op jouw werkzaamheden hebben, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je een mooi initiatief voor een woningbouwproject geschreven en is het bestuur daarmee akkoord. Je kunt verder met dit proces en hebt op een succesvolle manier een idee van buiten naar binnen gehaald.
Op een minder leuke werkdag lopen alle afspraken door elkaar heen, waardoor je geen tijd hebt om zaken uit te werken.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- *Voorbeeld weekagenda
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met SAM-team
- Aan werkgroep Koersplan deelnemen
- Lunch
- Woningmarktgegevens analyseren
- Beleidsvoorstellen voor woonruimteverdeling voorbereiden
- Administratie verwerken
-
- Lunch
- Aan bedrijfsvoering bijdragen
- Overleg Wonen en Zorg
- Streefhuurbeleid uitvoeren
- Strategisch overleg
- Huurder terugbellen
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Aan werkgroep Wonen en Zorg deelnemen
- Procesbegeleiding in vastgoedbeheer verzorgen
- Gebiedsvisie ontwikkelen
- Schuttingenbeleid uitvoeren
-
- Lunch
- Aan WRV Beleidsgroep deelnemen
- Ondersteunend beleid en herontwikkelingsprojecten uitvoeren
- Beleidsdocumenten opstellen
- Facilitair Beleid schrijven
- Administratie verwerken
-
- Vrije dag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Opleiding en ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega's meewerken aan organisatiebrede projecten. In deze functie zul je je vooral ontwikkelen in de breedte door je specialisme en projectleiderschap uit te breiden.
Werken bij Bazalt Wonen
Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een thuis en verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. We zijn klantgericht, professioneel en toegankelijk, en we vinden het belangrijk om onze huurders positief te verrassen. De juiste verbinding zoeken met huurders, de regio en onze samenwerkingspartners, dat is waar we voor gaan.
Ons werk is belangrijk én boeiend. Vanuit zowel zakelijk als sociaal oogpunt. We zijn een team enthousiaste professionals met een warme, open houding en veel kennis. Elke dag is anders en er is volop ruimte voor creativiteit, samenwerking en initiatief.
Lijkt het je leuk om kennis te maken, maar wil je nog niet solliciteren? Kom dan op 'Koffie-Date' bij ons, we vertellen je graag alles over Bazalt wonen en we horen graag waar jij naar op zoek bent! Staat er op dit moment geen passende vacature voor jou open, maar lijkt werken bij Bazalt Wonen je wel wat? Stuur ons een open sollicitatie, dan kijken we samen naar de mogelijkheden: Open Sollicitatie
Meer weten? Bekijk onze organisatiepagina op onze website.
Let op: Bazalt Wonen zal tijdens het sollicitatieproces nooit om bankgegevens of andere gevoelige persoonlijke informatie vragen.
- Hoofdkantoor in Zaltbommel
- Actief in Nederland
- 70 medewerkers
- Opgericht in 1919
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd 41 jaar
- Business casual
- Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding