Adviseur Strategie & Beleid
Bazalt Wonen Zaltbommel
Wat is vereist?
- Hbo of wo werk- en denkniveau
- Enkele jaren werkervaring in een soortgelijke rol is gewenst
- Ervaring met projectmatig werken (en hier een voortrekkende rol in nemen)
- Analytisch denk-, strategisch- en netwerkvermogen
- Resultaatgericht en je kunt risico's inschatten
- Affiniteit met de woningcorporatie sector (huur- en woningverdelingsbeleid en vastgoedsturing- en beheer)
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Initiatiefrijk en geordend
- Je kunt goed samenwerken en weet mensen aan elkaar te koppelen
Wat krijg je?
- €4.131 - €6.493 (schaal J/K van de CAO Woondiensten) bruto p/m o.b.v. een 36-urige werkweek
- Eindejaarsuitkering van 2%
- Jaarcontract met intentieverklaring voor vast dienstverband
- 28 tot 36-urige werkweek
- Thuiswerkmogelijkheden in overleg
- 189,5 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
- Loopbaanbudget
- Gezondheidsbudget van €75 per maand
- Pensioenopbouw (Stichting Pensioenfonds voor de Woningcorporaties)
- Laptop
Wat doe je?
- 10% Ondersteuning bij vastgoedsturing bieden
- 15% Woningruimteverdeel beleid uitvoeren
- 40% Wonen gerelateerd beleid uitvoeren
- 15% Wonen en Zorg beleid uitvoeren
- 10% Procesbegeleiding verzorgen
- 10% Aan bedrijfsvoering bijdragen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Adviseur Strategie & Beleid bij Bazalt Wonen ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een breed scala aan beleidsinitiatieven met een focus op Wonen en Zorg, woonruimteverdeling en complexe (herstructurerings)projecten. Je vervult een centrale rol binnen de organisatie, waarbij jouw analyses van woningmarktgegevens en inzicht in bewonerscommunicatie essentieel zijn. Jouw vermogen om strategische discussies om te zetten in concrete beleids- en actieplannen is van groot belang. Je werkt nauw samen met het Managementteam en collega's aan diverse thema's. Daarnaast ben je betrokken bij het implementeren van streefhuurbeleid, het analyseren van woningmarktgegevens en het uitvoeren van woningruimteverdeel beleid.
In deze functie speel je een belangrijke rol in de procesbegeleiding en beleidsondersteuning op vastgoedbeheer en complexe projecten. Je bent verantwoordelijk voor het bijdragen aan de bedrijfsvoering, zoals bijvoorbeeld het kartrekken van jaardoelen en het leveren van input voor begrotingen en rapportages. Daarnaast is je betrokkenheid bij het actualiseren van de AVG een belangrijk onderdeel van je rol.
Je wordt onderdeel van het Staf team, bestaande uit een Senior Adviseur Strategie & Beleid, een Bestuurssecretaris, HR-adviseurs, een Management Assistente, en Communicatieprofessionals. Je rapporteert direct aan de Directeur-Bestuurder.
Als je het leuk vindt om ideeën van buiten naar binnen te halen, innovatief bezig te zijn en je het niet erg vindt dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren die invloed op jouw werkzaamheden hebben, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je een mooi initiatief voor een woningbouwproject geschreven en is het bestuur daarmee akkoord. Je kunt verder met dit proces en hebt op een succesvolle manier een idee van buiten naar binnen gehaald.
Op een minder leuke werkdag lopen alle afspraken door elkaar heen, waardoor je geen tijd hebt om zaken uit te werken.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- *Voorbeeld weekagenda
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met SAM-team
- Aan werkgroep Koersplan deelnemen
- Lunch
- Woningmarktgegevens analyseren
- Beleidsvoorstellen voor woonruimteverdeling voorbereiden
- Administratie verwerken
-
- Lunch
- Aan bedrijfsvoering bijdragen
- Overleg Wonen en Zorg
- Streefhuurbeleid uitvoeren
- Strategisch overleg
- Huurder terugbellen
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Aan werkgroep Wonen en Zorg deelnemen
- Procesbegeleiding in vastgoedbeheer verzorgen
- Gebiedsvisie ontwikkelen
- Schuttingenbeleid uitvoeren
-
- Lunch
- Aan WRV Beleidsgroep deelnemen
- Ondersteunend beleid en herontwikkelingsprojecten uitvoeren
- Beleidsdocumenten opstellen
- Facilitair Beleid schrijven
- Administratie verwerken
-
- Vrije dag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Opleiding en ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. De corporatie reserveert ruim 4% van de brutoloonsom voor opleidingen, en je kunt samen met andere collega's meewerken aan organisatiebrede projecten. In deze functie zul je je vooral ontwikkelen in de breedte door je specialisme en projectleiderschap uit te breiden.
Werken bij Bazalt Wonen
Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.
Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Bazalt Wonen wel zitten? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie, dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. Houd in de tussentijd zelf ook onze 'Werken bij' pagina én onze social media in de gaten.
Volg jij op dit moment een opleiding (MBO, HBO of WO) en ben jij op zoek naar een stageplaats? Bij Bazalt Wonen helpen wij je graag om te groeien in kennis en ervaring. Wij bieden leuke en uitdagende stageplaatsen aan. Het relatief jonge team woonprofessionals van Bazalt Wonen bestaat uit mensen die goed en graag met elkaar samenwerken en elkaar versterken. Hiermee geven wij jou de ruimte voor werk, groei en ontwikkeling. Je bent van harte welkom om jouw kennis in de praktijk te brengen en met ons te delen!
Ben je benieuwd naar de muzieksmaak van de medewerkers van Bazalt Wonen? Luister hier de Spotify lijst.
- Hoofdkantoor in Zaltbommel
- Actief in Nederland
- 70 medewerkers
- Opgericht in 1919
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd 41 jaar
- Business casual
- Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding