Communicatieadviseur

Vacature gesloten

Communicatieadviseur

Bazalt Wonen Zaltbommel en Werkendam

Wat is vereist?

  • Hbo-/wo-diploma Communicatie
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke rol
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Goede strategische, communicatieve, redactionele en adviesvaardigheden
  • Goed je werk kunnen organiseren en plannen
  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Creatief, verbindend, overtuigend

Wat krijg je?

  • €3.518 – €4.887 bruto p/m (o.b.v. 36 uur)
  • 24 tot 32-urige werkweek
  • Jaarcontract met intentieverklaring voor vast dienstverband
  • 23 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur)
  • Trainings- en opleidingsmogelijkheden; loopbaanbudget
  • Pensioenregeling
  • Telefoon, tablet en thuiswerkmogelijkheden
  • Een gezondheidsbudget van 75 euro bruto

Wat doe je?

  • 30% Intern overleg en werkgroepen
  • 20% Communicatieplannen uitwerken
  • 15% Bewonerscommunicatie uitwerken
  • 15% Conceptontwikkeling uitwerken
  • 10% Persberichten schrijven
  • 10% Website optimaliseren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Cathelijne van der Steen

Junior HR-adviseur (interim)

Vacature

Als Communicatieadviseur bij Bazalt wonen ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de corporate en strategische communicatie binnen de organisatie. Dit realiseer je onder andere door de communicatie en dienstverlening verder te digitaliseren en invulling te geven aan de opgestelde communicatiejaarkalender. 

In de communicatiejaarkalender staan jaardoelen en doorlopende (organisatiebrede) projecten op zowel midden- als lange termijn. In samenwerking met de Communicatiemedewerker zorg je dat deze projecten worden uitgevoerd en daardoor de doelen bereikt worden. Hierin ben jij de persoon die het overzicht bewaart en de juiste prioriteiten stelt. 

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor onder andere reputatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatie, online communicatie, bewonerscommunicatie en het sociaal jaarverslag. Hierover adviseer je het MT en de teamleiders en lever je een adviserende bijdrage aan diverse jaar- en afdelingsdoelen. Ook ben je voor de dochteronderneming Bouwlinie bezig met bijvoorbeeld de conceptontwikkeling voor een nieuwbouwproject en een nieuwsbrief naar geïnteresseerden met een update over de bouw.

Samen met de Communicatiemedewerker vorm je het team Communicatie. Jullie stemmen de werkzaamheden af en werken nauw samen. Daarnaast ondersteun en inspireer je de Communicatiemedewerker bij adviserende en strategische werkzaamheden. Verder heb je contact met bijna alle afdelingen uit de organisatie.

Als je het leuk vindt om veel samen te werken met interne en externe partijen en je energie krijgt van het snel schakelen tussen verschillende taken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Communicatieadviseur

Op een leuke werkdag sluit je aan bij een strategisch overleg en bel je met het ontwerpbureau over de conceptontwikkeling voor een nieuwbouwproject.

Op een minder uitdagende werkdag ben je vooral bezig met operationele taken die onverwachts binnenkomen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • Contact met Projectontwikkelaar
    • Strategisch overleg
    • Werkgroep duurzaamheid
    • Conceptontwikkeling voor Herontwikkeling American Roadhouse Locatie uitwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met Teamleiders Wonen en Vastgoed over communicatiejaarkalender
    • Communicatieplan uitwerken: energiebesparende maatregelen
    • Lunch
    • Bewonerscommunicatie Bachplein uitwerken
    • Gesprek met bewoners over klantreis
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Communicatieplan uitwerken
    • Afstemming met Communicatiemedewerker
    • Werken aan advies voor MT
    • Strategisch overleg voorbereiden
    • Vrije dag

Voorbeeld uit de praktijk

Je organiseert en begeleidt een klantreis voor je collega’s van de afdeling Vastgoed over onze groot onderhoudsprojecten in combinatie met energiebesparende maatregelen. Hoe ga je te werk?

De klantreis moet beter in kaart gebracht worden en jij gaat dit realiseren in samenwerking met de afdeling Vastgoed. Je benadert bewoners die willen meewerken en brengt samen met hen de klantreis van de eerste communicatie tot het einde helemaal in kaart. Daarna ga je aan de slag met de verbeterpunten en bedenk je een langetermijnvisie. Tijdens dit lopende project heb je veel afstemmingsoverleg met de afdeling Vastgoed, maar ook met meerdere andere collega’s van verschillende afdelingen.

Groeipad

Opleiding en persoonlijke ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. Je kunt samen met andere collega’s meewerken aan organisatie brede projecten. Bazalt Wonen is een relatief compact bedrijf. Hierdoor hebben we brede functies en leg je makkelijk contact met collega’s; zo kun je je snel ontwikkelen. Met je leidinggevende bespreek je welke vakinhoudelijke en persoonlijke opleidingen nodig zijn.

Communicatieadviseur

Werken bij Bazalt Wonen

Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.

Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Bazalt Wonen wel zitten? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie, dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. Houd in de tussentijd zelf ook onze 'Werken bij' pagina én onze social media in de gaten.

Volg jij op dit moment een opleiding (MBO, HBO of WO) en ben jij op zoek naar een stageplaats? Bij Bazalt Wonen helpen wij je graag om te groeien in kennis en ervaring. Wij bieden leuke en uitdagende stageplaatsen aan. Het relatief jonge team woonprofessionals van Bazalt Wonen bestaat uit mensen die goed en graag met elkaar samenwerken en elkaar versterken. Hiermee geven wij jou de ruimte voor werk, groei en ontwikkeling. Je bent van harte welkom om jouw kennis in de praktijk te brengen en met ons te delen!

Ben je benieuwd naar de muzieksmaak van de medewerkers van Bazalt Wonen? Luister hier de Spotify lijst.

  • Hoofdkantoor in Zaltbommel
  • Actief in Nederland
  • 70 medewerkers
  • Opgericht in 1919
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 41 jaar
  • Business casual
  • Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding

Collega's

Angelika van de Ven (42) - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het maatschappelijke component sprak mij erg aan. Na een aantal jaar als interim communicatieadviseur in diverse branches te hebben gewerkt, stond een woningcorporatie nog op mijn verlanglijstje.

Wat was je vorige baan?
Interim communicatieadviseur (via een detacheerder).

Wat doe je in je vrije tijd?
In deze coronatijd is het even anders dan anders. Maar ik houd van gezelligheid, lekker eten, wandelen en spelen met onze dochter van 7 maanden.

Mustapha Bounjoua (44) - Contractbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De maatschappelijke betrokkenheid: ik ben zelf sociaal dus dat past wel bij mij. Daarnaast vind ik de veelzijdigheid leuk, je moet een alleskunner zijn, dat maakt het werk erg afwisselend.

Wat was je vorige baan?
Allround Opzichter.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, fitness en wandelen.

Diana Klopstra (47) - Woonconsulent Sociaal Beheer.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij Halt en als gezinscoach. Ik wilde meer uitdaging en een breder takenpakket. Tevens zocht ik een mooie mix van wet- en regelgeving en in contact zijn met mensen. Deze uitdaging heb ik gevonden bij Bazalt Wonen. Geen dag is hetzelfde!

Wat was je vorige baan?
Gezinscoach en Haltmedewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
Gezellig afspreken met vrienden en familie en genieten van ons huis en onze tuin.

Melissa van der Geld, (28) - Afdeling Markt en Maatschappij, Financieel klantconsulent

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bazalt Wonen wil haar huurders echt leren kennen. De tijd en vrijheid die ik krijg om in gesprek te gaan met huurders vind ik erg fijn. Juist daardoor kunnen we problemen voorkomen. Ik was op zoek naar deze mensgerichte aanpak.

Wat was je vorige baan?
Bewindvoerder

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en tijd doorbrengen met familie of vrienden

Sollicitatieproces

Digitale speeddate met HR en Communicatieadviseur
Opdracht
Tweede gesprek op locatie met HR, leidinggevende en collega
Arbeidsvoorwaardengesprek (telefonisch)
Verklaring omtrent gedrag
Je hebt de baan!

Interessante baan?