Communicatieadviseur
Bazalt Wonen Zaltbommel en Werkendam
Wat is vereist?
- Hbo-/wo-diploma Communicatie
- Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke rol
- Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
- Goede strategische, communicatieve, redactionele en adviesvaardigheden
- Goed je werk kunnen organiseren en plannen
- Uitstekende beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Creatief, verbindend, overtuigend
Wat krijg je?
- €3.518 – €4.887 bruto p/m (o.b.v. 36 uur)
- 24 tot 32-urige werkweek
- Jaarcontract met intentieverklaring voor vast dienstverband
- 23 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur)
- Trainings- en opleidingsmogelijkheden; loopbaanbudget
- Pensioenregeling
- Telefoon, tablet en thuiswerkmogelijkheden
- Een gezondheidsbudget van 75 euro bruto
Wat doe je?
- 30% Intern overleg en werkgroepen
- 20% Communicatieplannen uitwerken
- 15% Bewonerscommunicatie uitwerken
- 15% Conceptontwikkeling uitwerken
- 10% Persberichten schrijven
- 10% Website optimaliseren
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Cathelijne van der Steen
Junior HR-adviseur (interim)
Vacature
Als Communicatieadviseur bij Bazalt wonen ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de corporate en strategische communicatie binnen de organisatie. Dit realiseer je onder andere door de communicatie en dienstverlening verder te digitaliseren en invulling te geven aan de opgestelde communicatiejaarkalender.
In de communicatiejaarkalender staan jaardoelen en doorlopende (organisatiebrede) projecten op zowel midden- als lange termijn. In samenwerking met de Communicatiemedewerker zorg je dat deze projecten worden uitgevoerd en daardoor de doelen bereikt worden. Hierin ben jij de persoon die het overzicht bewaart en de juiste prioriteiten stelt.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor onder andere reputatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatie, online communicatie, bewonerscommunicatie en het sociaal jaarverslag. Hierover adviseer je het MT en de teamleiders en lever je een adviserende bijdrage aan diverse jaar- en afdelingsdoelen. Ook ben je voor de dochteronderneming Bouwlinie bezig met bijvoorbeeld de conceptontwikkeling voor een nieuwbouwproject en een nieuwsbrief naar geïnteresseerden met een update over de bouw.
Samen met de Communicatiemedewerker vorm je het team Communicatie. Jullie stemmen de werkzaamheden af en werken nauw samen. Daarnaast ondersteun en inspireer je de Communicatiemedewerker bij adviserende en strategische werkzaamheden. Verder heb je contact met bijna alle afdelingen uit de organisatie.
Als je het leuk vindt om veel samen te werken met interne en externe partijen en je energie krijgt van het snel schakelen tussen verschillende taken, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag sluit je aan bij een strategisch overleg en bel je met het ontwerpbureau over de conceptontwikkeling voor een nieuwbouwproject.
Op een minder uitdagende werkdag ben je vooral bezig met operationele taken die onverwachts binnenkomen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Persbericht schrijven: Aedes benchmark
- Website optimaliseren
- Online campagnes uitwerken + inplannen
- Contact met Beleidsmedewerker
- Werken aan communicatieproject: klantreis
- Spoedtaak oppakken
-
- Lunch
- Communicatieoverleg
- Contact met Projectontwikkelaar
- Strategisch overleg
- Werkgroep duurzaamheid
- Conceptontwikkeling voor Herontwikkeling American Roadhouse Locatie uitwerken
- Mails lezen en beantwoorden
-
- Website optimaliseren
- Overleg met Teamleiders Wonen en Vastgoed over communicatiejaarkalender
- Communicatieplan uitwerken: energiebesparende maatregelen
- Lunch
- Bewonerscommunicatie Bachplein uitwerken
- Gesprek met bewoners over klantreis
-
- Mails lezen en beantwoorden
- Lunch
- Strategisch overleg bijwonen
- Communicatieplan uitwerken
- Afstemming met Communicatiemedewerker
- Werken aan advies voor MT
- Strategisch overleg voorbereiden
-
- Vrije dag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Opleiding en persoonlijke ontwikkeling staan bij Bazalt Wonen hoog op de agenda. Je kunt samen met andere collega’s meewerken aan organisatie brede projecten. Bazalt Wonen is een relatief compact bedrijf. Hierdoor hebben we brede functies en leg je makkelijk contact met collega’s; zo kun je je snel ontwikkelen. Met je leidinggevende bespreek je welke vakinhoudelijke en persoonlijke opleidingen nodig zijn.
Werken bij Bazalt Wonen
Bazalt Wonen biedt woningzoekenden een (t)huis; de corporatie verhuurt bijna 7.000 woningen in de Bommelerwaard en Altena. Bazalt Wonen wil een klantgerichte, professionele en toegankelijke corporatie zijn, waarbij de klant altijd centraal staat. Ze zijn duidelijk en blijven de klant positief verrassen, naast het primaire aanbod (betaalbare woning voor sociale doelgroep). En ze zoeken de juiste verbinding met zowel de huurder, de regio als de partijen waarmee de corporatie samenwerkt. Een belangrijke en boeiende taak die Bazalt Wonen als team professioneel oppakt, vanuit zakelijk en sociaal oogpunt. Financieel rendement is een voorwaarde om zaken gedaan te krijgen, maar het is zeker niet de enige drijfveer. Bij Bazalt Wonen werken ambitieuze professionals met een warme houding en kennis van zaken. Iedere dag is anders en er is ruimte voor creativiteit, samenwerken en initiatief nemen.
Staat er voor jou geen passende vacature tussen, maar zie je werken bij Bazalt Wonen wel zitten? We waarderen jouw interesse enorm! Reageer via een open sollicitatie, dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. Houd in de tussentijd zelf ook onze 'Werken bij' pagina én onze social media in de gaten.
Volg jij op dit moment een opleiding (MBO, HBO of WO) en ben jij op zoek naar een stageplaats? Bij Bazalt Wonen helpen wij je graag om te groeien in kennis en ervaring. Wij bieden leuke en uitdagende stageplaatsen aan. Het relatief jonge team woonprofessionals van Bazalt Wonen bestaat uit mensen die goed en graag met elkaar samenwerken en elkaar versterken. Hiermee geven wij jou de ruimte voor werk, groei en ontwikkeling. Je bent van harte welkom om jouw kennis in de praktijk te brengen en met ons te delen!
Ben je benieuwd naar de muzieksmaak van de medewerkers van Bazalt Wonen? Luister hier de Spotify lijst.
- Hoofdkantoor in Zaltbommel
- Actief in Nederland
- 70 medewerkers
- Opgericht in 1919
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd 41 jaar
- Business casual
- Thuiswerkmogelijkheden en -vergoeding